събота, 26 март 2016 г.

Различните детективски герои- Флавия на Алън Брадли | Inspiration

Едни от любимите ми детективски романи са тези, в които главният герой е нестандартен детектив. Обсесивният Монк, възрастната Мис Марпъл на Агата Кристи, дебеличката ботсванка Маа Рамотсве от поредицата на Алекзандър Маккол Смит, младият клисар Климент от романите на Николай Пенчев... Такива нетипични детективски герои ме карат да гледам на убийствата в романите по- лежерно. Харесва ми да вярвам, че всеки би могъл да разследва мистериозни случаи и да ги разкрива благодарение на личностните си качества, а не на полицейско обучение и достъп до информация и оръжие.


Точно затова беше неизбежно привързването ми към героинята от поредицата на Алън Брадли- "Мистериите на Флавия де Лус". Флавия е само на 11 и живее със семейството си в голямо, но запуснато имение в английската провинция някъде пред 50те години. В малкото градче и околностите разбира се редовно стават мистериозни убийства, а малката Флавия е наоколо, за да ги разкрива доста преди полицията да успее. Обожавам английската обстановка- чая следобед, сандвичите с краставица и яйчена салата, любезните разговори, сбирките в местната църква- не може да има по- подходяща сцена за престъпление от английската провинция, питайте когото искате- Поаро, Шерлок или инспектор Барнъби от Убийства в Мидсъмър- ще го потвърдят. Атмосферата в романите на Алън Брадли е точно такава- безкрайно спокойна, леко мрачна, а под спокойствието винаги се крият тайни и мистерии.

Флавия е не просто малка досадна и твърде любопитна умница, тя освен всичко е и химик! Има си собствена лаборатория в огромното студено имение, където от всичко най- много обича да прави отрови. Е това ако не е нестандартна героиня.

На повечето ми четящи приятели идеята им се струва твърде нереалистична- малко момиченце химик, което разкрива убийства. Мен лично тази фабула ме очарова. Идеята, че всеки с живо въображение и набито око /и никакъв страх от трупове по възможност/ може да разкрива престъпления и така да гради свой собствен свят и да избяга от тъгата и самотата в собствения си живот /Флавия е изгубила майка си още като бебе и не е особено близка със сестрите и баща си/ ми е много близка. Ако пишех детективски романи, точно такъв би бил и моят главен герой.


Първите 4 книги от поредицата са издадени от AMG Publishing. Петата си поръчах от Амазон, а има излезли още 2. В последната Флавия май най- сетне става на 12.

Автор и снимки: Валентина Лозанова| Публикувано в Life Tasting Blog



Последвайте ни във Facebook и в Instagram

Няма коментари:

Публикуване на коментар