понеделник, 7 май 2018 г.

Стресът, моят приятел| Inspiration



Естествено знам какво е бърнаут, чела съм доста истории на хора, които са го преживели. Даже личната лекарка знае какво е и може да го диагностицира, макар че болничен за това не се полага. 
Говорейки си с мои познати се оказа, че през последната година няколко от тях са минали през същото. Хора, които обичат работата си точно като мен, вършат я ентусиазирано и с желание, смеят се заедно с колегите в офиса, точно като мен и дори разказват за прегарянето с чувство за хумор. Но това не променя факта, че случилото се е наистина сериозно и има съвсем реални последствия. 
По трудния начин научих, че стресът изобщо не идва само от претоварването и динамиката в работата. Стресът може да е причинен от неудовлетвореността, от усещането за несправедливост, от твърде високите изисквания, които сами си поставяме, от чувството за свръх отговорност към всичко, което ни заобикаля, от опитите да сме пълноценни навсякъде, от отблъскването и нуждата от оценка и от още толкова много фактори, които ни е трудно да контролираме. 
Стресът се вмъква в нас, дайства, рови, променя ни и в крайна сметка се отразява на всичко, което правим и сме.  
И в един момент не е достатъчно просто да ти кажат- не си го слагай на сърце, карай по- полека или опитай да намираш време за себе си. Защото справянето със стреса е свързано с много зрялост и с воля да промениш нещата, които те тровят дори да си привързан към тях. 
Аз лично вярвам, че истинското справяне става, когато направиш драстична промяна и изхвърлиш токсичното категорично от живота си. Но докато узрееш и си готов това да се случи, можеш да правиш стъпки към себе си, които да ти помогнат в процеса. 

Споделям моите 3 любими лека без обещание за 100% действие, но със заявка, че ще ви помогнат да смените перспективата и да почувствате радостта от това да правите нещо добро за себе си. 

Боуен терапия
Това е начин за самолечение, терапия, която цели да върне тялото в естественото за него състояние на здраве и комфорт. Ходя на боуен всяка седмица от една година и терапията ми е помагала да се справям с различни проблеми, но най- вече ми действа антистресово. Още на първата терапия разбрах, че това е нещото за мен и така всеки път излизам от там по- балансирана, по- лека и в по- добра връзка със собственото си тяло.  

Йога
Друга практика, в която припознах себе си, въпреки че понякога ми коства доста усилия. Аз конкретно ходя на Йога за баланс на емоциите и това са час и половина, в които наистина успявам да се откъсна от всичко, да се съсредоточа над конкретните асани и медитации и след всяка практика се чувствам толкова благодарна на себе си за времето, което съм отделила и за напредъка, който усещам.

Капките на д-р Бах
Цветолечението на д-р Бах е още нещо, в което просто трябва да вярваш, за да действа, макар че познавам и няколко скептици, които са го признали. Ползвам готовите есенции от доста години като най- силен ефект имат точно антистресовите капки. Преди месец обаче посетих Бахов терапевт, който ми направи капки, подходящи точно за мен и за моментното ми състояние, така че сега наблюдавам резултатите:)

Едва ли някога ще получа наградата "Аз се справих със стреса", но истината е, че тъкмо сега мога да кажа, че се научавам да вървя напред редом с него, мога да го погледна в очите и така всъщност съм започнала да го контролирам. 

Автор: Валентина Лозанова I Снимки: Pinterest I Публикувано в Life Tasting Blog


Последвайте ни във Facebook и в Instagram 

Няма коментари:

Публикуване на коментар