If you've read the previous post, you already know that for me, "minimalism" does not mean learning to live with 100 items, but is the tool that will help me to declutter the excess in my life... [Keep reading in English below]
~
- Времето - искам да изчистя графика си от ненужното, за да забавя темпото и напрежението.
- Храната - искам да опростя храната си, за да облекча тялото си при обработването й.
- Вещите - искам да намаля вещите и потреблението си до наистина необходимите неща, а в процеса на подреждане, да се уча да пускам нещата от живота си.
И така, започвам с организиране на времето си. Всеки от нас разполага с едни и същи 24 часа и искам да подредя моите така, че да си свършвам работата с по-малко стрес и напрежение, и да ми остава повече време за мен самата, което да използвам за личното си развитие и духовните си търсения. Ето и първите 7 техники за овладяване на времето, които започнах да прилагам:
1. Да си определям приоритети. Преди да започнеш да разчистваш, трябва да определиш какво ти е важно. Само тогава можеш да започнеш да махаш нещата, които не са сред важните. За това помага да си изясним ценностите и да си поставим няколко ясни и измерими цели, където да фокусираме енергията си. Направих това през януари с моя личен коуч Валентина и идеята е всеки месец да проверявам как се движа и дали е нужна промяна.
3. Да ставам малко по-рано. Аз определено не съм от ранобудните славеи и винаги съм отхвърляла идеята да добавя време към деня си като намаля съня си сутрин. Докато не започна локдауна миналия март и спечелих един част, в който обикновено пътувах за работа. Разделих го на две- половината за още малко сън и половината за лично време. Тогава открих удоволствието да започваш деня си бавно с време за себе си. Сега съм мотивирана да увелича това време с още 15 Мин. за сметка на съня:)
4. Да казвам НЕ. Поставям си за цел осъзнато да казвам НЕ на нещата, които не са сред важните, вместо да ги правя по инерция, от неудобство да откажа или от криворазбран перфекционизъм (като си мисля, че ще ги направя най-добре само аз).
5. Да спра да търся съвършенство. Аз съм перфекционист по природа. Вярвам, че човек трябва да се старае да прави нещата по възможно най- добрия начин, на който е способен. С времето обаче установих, че обратната страна на перфекционизма е страхът, че не съм съвършена. Понятието за перфектност е толкова относително (реално винаги може още малко по-хубаво;), съвършенството е практически непостижимо (винаги ще се намери някой, който има забележки към направеното от теб), отнема твърде много време и даже може да парализира действията ни. Затова трябва да се контролира осъзнато.
6. Да въведа ритуали в ежедневието си. Те ще са естествените разделители на моите 24 часа, ще ме зареждат с енергия и ще ме учат на дисциплина. Силата на ритуалите е нещо, което открих скоро. Създаването и следването им помага за трениране на волята и почивката на ума. Започнах с ритуал за хубаво начало на деня, а сега си мисля за вечерен ритуал за спокоен завършек и хубав сън.
7. Да стана дигитален минималист. Последната от техниките за овладяване на времето е изчистване на дигиталния шум и за нея ще ви разкажа повече в следващия пост.
***
[ENG] If you've read the previous post, you already know that for me, "minimalism" does not mean learning to live with 100 items, but is the tool that will help me to declutter the excess in my life, which will allow me to focus on what is really important, and this will help me to discover the meaning and purpose of life. To begin with, I have identified 3 areas of my life that need simplification:
- My Time - I want to declutter my schedule in order to slow down and free up more personal time.
- My Food - I want to help my body in food processing.
- My Possessions - I want to reduce my possessions and consumption to the essentials and during the decluttering process to learn the art of letting go.
So, I will start with my time management. Each of us has the same 24 hours and I want to arrange mine so that I can do my job with less stress and tension, and I can have more time for my personal development. Here are the first 7 tips on simplifying time that I start applying:
1. Set Priorities. Before you start decluttering, you need to determine what is most important to you. Only then can you start declutter things that are not important. This helps to clarify your values and set a few smart goals where you will focus your energy. I set my goals in January with my personal life coach Valentina and the idea is every month to check my progress and whether change is needed.
2. Plan. In my professional life, I always make to do lists. I first applied this approach in my personal life when I moved to Switzerland and it helped me a lot. Now I am planning to use it in other areas of my life. So I start booking time at the end of the working day on Friday to plan the next working week. And on Sunday morning to plan my personal time with a slow coffee.
3. Get up a little earlier. I am definitely not an early bird and I have always pushed back the idea of adding time to my day by reducing my sleep in the morning. Until the beginning of the lockdown last March when I won an hour from commuting. I divided my additional 60 minutes in two - half for a little more sleep and half for personal time. Then I found the joy of starting the day slowly with me time. Now I am more open to increase this time by another 15 minutes instead of sleeping.
4. Start to say NO. I promised myself to consciously say NO to things that are not important, instead of doing them by habit, out of embarrassment, or misunderstood perfectionism (thinking that only I will do them best).
5. Stop looking for perfection. I am a perfectionist by design. I believe that one should do everything in the best possible way. Over time, however, I found that this also had its downside and the opposite side of perfectionism is the scare that I am not perfect. The notion of perfection is relative (in reality it can always be a little better;), state of perfection is unachievable (there will be always someone who will have comments on your work), it takes a lot of time and very often block your actions. So perfectionism should be carefully controlled.
6. Establish routines. They will naturally segment my 24 hours, energize me and teach me discipline. I discovered the power of routines very recently. Creating and following routines helps to train your will and to calm down your mind. I started with a morning routine for a slow start of the day, and now I am considering an evening routine for a peaceful end and a good night's sleep.
7.Become digital minimalist. The last tip on simplifying time is reducing the digital noise and in my next post I will tell you more about digital minimalism.
Meanwhile, if you follow our Instagram stories, during the week I will share how I applied these tips.
Author: Elitsa Lozanova I Published on Life Tasting Blog
Няма коментари:
Публикуване на коментар