понеделник, 8 февруари 2021 г.

Minimalism- On The Way To Simplify Life | Минимализъм - на път към опростяване на живота | Zen

What has changed? 2020 was a complicated year for all of us and especially complicated for me personally. I had to go through three losses... [Keep reading in English below]
~

Изведи ме вън от всяка сложност
научи ме пак на простота..”, А.Д.

[BG] Какво се промени?
2020 беше сложна година за всички ни и особено сложна за мен в личен план. Наложи ми се да премина през три загуби. В началото на годината всички заедно загубихме много от свободите си и още се адаптираме към новата реалност. От живота ми внезапно си тръгна значим приятел. И на финала Covid19 влезе в семейството ми и отне майка ни. Всичко това разтърси устоите ми и постави под дълбоко съмнение чувството ми за смисъл и цел на живота.

Има ли смисъл? 
Човек обаче е интересно устроен. Казват, че преди да се намериш, трябва първо да се изгубиш. В момента, в който изгубиш смисъл, започваш импулсивно да го търсиш. Първо, разбира се дойде тревогата, че това е задача твърде сложна, че нямам представа къде и как да търся. И тогава това усещане за “сложност” ми подсказа къде може да е проблемът и от къде трябва да започна - като се освободя от всяка сложност и се науча пак на простота. И ако успея да се освободя от претрупаността и шума около себе си, и вътре в себе си, може би ще бъде по-лесно да намеря това, което търся.

Защо минимализъм?
Ето как взех решение да опростя живота си. Още в началото на проучването ми по темата (когато търся нещо, обикновено започвам да чета) една дума започна да излиза много често - “минимализъм”. Аз също ще я ползвам, за да описвам пътя си, но с една уговорка. За мен “минимализъм” не означава да се научиш да живееш със 100 предмета, а представлява средството, което ще ми помогне да се освободя от излишното в живота и ума си, което пък ще ми позволи да се фокусирам върху това, което е наистина важно, и така ще ми помогне да открия смисъл и цел. 

Защо го споделям?
Реших този път да подходя по нов начин към тази лична задача и той е да използвам личен коуч (life coach). Съвсем естествено избрах сестра си, която може би знаете, а може би не, е професионален коуч. Когато споделих идеята си с нея, тя ми препоръча две тактики, които да ми помогнат по пътя: 1. Да си записвам и 2. Да споделям напредъка си. Писането трябва да ми помогне да подредя мислите си, а споделянето ще бъде мотиваторът да продължавам. Това, че водим блог, ми се стори идеален начин да приложа двете тактики като разказвам в блога опита да опростя живота си в търсене на спокойствие, баланс и пълнота. Ако сте на подобна вълна, следвайте постовете на тема “Минимализъм”. Ако вече се връщате от там, където отивам, ще се радвам да споделяте своя опит и идеи. А ако всичко това ви звучи супер странно - може пък да запали любопитството ви да опитате нещо ново.

Какво ще откриете в блога?
Идеята ми е да пиша за нещата, които опитвам по пътя към опростяване на живота и промените, до които води един по-минималистичен начин на живот. В следващия пост например ще ви разкажа за първите си опити да овладея времето:)

***

[ENG] What has changed?

2020 was a complicated year for all of us and especially complicated for me personally. I had to go through three losses. At the beginning of the year, we all lost a lot of our freedoms and we are still adapting to the new reality. A significant friend suddenly left my life. And in the end, COVID19 entered in my family and took our mother away. All this shook my foundations and questioned my sense of meaning and purpose of life.

What is the purpose?
However, people are designed in a strange way. They say that before you find yourself, you must first get lost. The moment you lose your meaning, you start looking for it impulsively. First, of course, came the concern that this is a very complex task and that I had no idea where or how to look. And then this feeling of "complexity" told me where the problem might be and where to start - by removing all complexity and learning simplicity again. And if I can get rid of the clutter and noise around me and inside me, maybe it will be easier to find of what I'm looking for.

Why minimalism?
This is how I decided to simplify my life. When I start researching the topic (when I look for something, I usually start reading) a word started coming out very often - "minimalism". I will also use it to describe my way, but with one disclaimer
. For me, "minimalism" does not mean learning to live with 100 objects, but is a tool that will help me declutter the excess in my life and in my mind, allowing me to focus on what is really important, and so will help me find meaning and purpose.

Why am I sharing this?
I have decided this time to approach this personal task in a new way by using a personal life coach. Naturally, I chose my sister of course, who you may or may not know is a professional life coach. When I shared my idea with her, she recommended two tactics to help me along the way: 1. Journaling and 2. Sharing my progress. Writing should help me organize my thoughts, and sharing will be the motivator to keep going. Having a blog seemed to me an ideal way to apply both tactics by blogging about my journey to simplify my life in search of peace, balance and completeness. If you are on the same wave, follow my blog posts on "Minimalism". If you are already coming back from where I am going, I will be happy to share your experiences and ideas. And if all this sounds super weird to you- it can light your curiosity to try something new.

What will you find in the blog?
My idea is to write about the things I try on the way to simplifying life and the changes that a more minimalist lifestyle leads to.  In the next post, for example, I will tell you about my first attempts to simplify time.


Author: Elitsa Lozanova I Published on Life Tasting Blog

Follow us on Facebook and Instagram 

Няма коментари:

Публикуване на коментар