четвъртък, 21 май 2020 г.

5 техники за по- добра адаптация | Zen



Умението да се адаптираш е може би най- ценното, което можеш да притежаваш и развиваш в себе си. Всички сме наясно, че живеем в променяща се среда, че няма нищо по- сигурно от промяната и е хубаво да търсим себе си в настоящето, така че да сме си най- полезни за бъдещето. Да се адаптираш не означава да се примиряваш с промените, които друг ти налага. Не означава да си безучастен и пасивен, а тъкмо обратното. Да се адаптираш не означава и да приемаш промените, но да опитваш да продължиш живота и навиците си такива каквито са били винаги в новата среда. Да си адаптивен означава да влезеш в потока на живота, да се слееш с него и без съпротива, но с дълбоко вглеждане в себе си да даваш най- доброто на което си способен във всеки един момент. Да си адаптивен означава да правиш бърза и ясна оценка на ситуацията и да вземеш от нея максимума, който има да ти даде, като в същото време и отговориш с най- доброто, което имаш. Да бъдеш тук и сега. Няма по- пълноценнен начин да разиваш себе си от този да си в синхрон с живота и това, което той ти поднася.

Често обаче промените са свързани със стрес. Вътрешните ни страхове ни привъзват силно и жадуват за сигурност, затова се случва да противостоим на новото и първата ни реакция да е отрицание. Всъщност тъкмо тази съпротива, това първично отричане би трябвало да е първият знак за нас, че синхронът е нарушен, че е време да се вгледаме в себе си.

Споделям няколко техники, които могат да помогнат за по- успешна адаптация, независимо в коя сфера на живота ни е настъпила промяна. Те биха могли да спестят много енергия, време и негативни емоции в процес на преход.

1.      Напиши 5 неща, които са в твой контрол.
Независимо какво се случва около теб седни и напиши 5 неща, които зависят изцяло от теб. В първите дни на извънредното положение по повод COVID-19, когато изведнъж всички останахме вкъщи без яснота за бъдещето, за работата, за бизнеса, се съсредоточих над нещата, които мога да контролирам в този момент. Начинът, по който се отнасям с близките си и това, което им давам. Енергията, което излъчвам, думите, които използвам. Начинът, по който се храня и се отнасям към здравето си. Нещата, в които влагам времето си. Фокусирах се над тях и се опитах да бъда възможно най- добра в тези неща, което ми възвърна спокойствието и усещането за баланс.

2.      Спри- рефлектирай- регулирай
Тази техника ми е помагала много пъти, дори и в моменти, когато нещата привидно вървят. Умението за момент да поспреш, да си зададеш правилните въпроси, за да установиш кое работи за теб и кое не, а след това да направиш нужните корекции, може да ти спести много лутане и стрес. Независимо дали става въпрос за работата, връзката или диетата ти. Прави паузи, в които да направиш проверка със себе си как се чувстваш и къде се намираш и намести фокуса според нуждите ти в момента.

3.      Регулирай навиците си, не се отказвай от тях. Навиците определят начина ти на живот и в крайна сметка това, което си. Не ги изоставяй, когато картината около теб се промени  и не забравяай, че ти си това, което правиш всеки ден. Но в моменти на преход може да се наложи малко да ги промениш и регулираш, така че да ти носят същите ползи и радост в новата ситуация. Може да се наложи да промениш начина, по който се грижиш за себе си, начина по който спортуваш или този, по който си почиваш, ритуалите ти за започване на деня или за фокусиране по време на работа. Позволи си да правиш промени и актуализации без да се отказваш от тях.

4.      Напомняй си нещата, които обичаш. Незасивимо дали си останал без работа,  останал си сам или си се преместил да живееш на напълно ново място, нещата, в които си добър и които истински обичаш да правиш едва ли са се променили. Направи си списък с любимите си занимания /рисуване, каране на колело, вино с приятели, писане, йога, готвене- изброй колкото можеш повече любими неща, които ти носят радост и увереност/, сложи списъка на видно място и се старай да правиш по нещо от него всеки ден. Както и да се е променил животът ти има неща, които винаги можеш да правиш, така че да се чувствш свързан със себе си и да продължиш да се развиваш.

5.      Благодари. Ще цитирам непознат автор, който казва- Ако искаш да казваш по една молитва на ден, нека тя бъде Благодаря. Благодарността носи светлина и променя мигновено енергията на деня ти. Създай си свой ритуал на благодарността- може да е дневник, може да е минутка пред огледалото или тихо по време на йога практиката ти. Изброй нещата, за които си благодарен в този ден, бъди конкретен и искрен и виж как се променя погледът ти над нещата след това.

Автор: Валентина Лозанова I Публикувано в Life Tasting Blog


Последвайте Valentina Lozanova Personal Coach във Facebook и в Instagram

Няма коментари:

Публикуване на коментар