понеделник, 23 февруари 2015 г.

Пет причини да следвате един млад поет във Фейсбук | Inspiration

снимка: Михаела Райкова
# 1. Защото има талант
Няма да е пресилено ако кажем, че Илиян Любомиров, познат и под малко претенциозния псевдоним с дъх на лято - Августин Господинов, е новото явление в българската поезия. Дебютната му стихосбирка „Нощта е действие“ е една от най-продаваните книги с поезия в последните години и се радва на четири тиража за 5 месеца! Вече е повече от ясно, че му предстои интересно бъдеще и ще е забавно да го проследим.
# 2. Защото е поет извън клишето
Дали защото е твърде млад или защото Интернет твърдо навлиза във всяко кътче от живота ни, освен на страниците на стилното издание на „Нощта е действие“, поезията на Илиян живее и в социалните мрежи. Страницата му във Facebook, както и тази на литературния проект “Letters Of Flesh”, в който участва, са обект на почти фанатично следване и харесване. Ефект, така типичен за комерсиални продукти и игри с награди, и направо изумителен за поезия!
Самият той никак не прилича на отнесения романтик, с чийто образ сме свикнали да свързваме поетите. Напротив, от него се излъчва жизнерадост, енергия и даже малко лудост :)

# 3. Защото всеки има нужда от поезия в живота си, а неговата наелектрезира с емоции
Поезията на Илиян се чете на един дъх. Тя е лека, вдъхновена от малките неща в живота, понякога романтична, понякога цинична, но винаги чувствена. Често дори не звучи съвсем като поезия, а докосва като прошепнати думи от любим човек.
# 4. Защото е секси
Не се шегувам! Вижте клипа към дебютното парче „Shoot me again“ на алтернативната музикална банда LaText ;)
# 5. Защото има мъжко поведение, а това се среща рядко в наше време
Илиян Любомиров се изправя срещу „Пайнер“ за нарушени авторски права, тъй като неговият стих „Линията на живота ми все едно е на ръката ти“ е използван без разрешение в песен на фолк-изпълнителя Илиян (Илиян Бойдев). Авторът веднага сигнализира „Пайнер“ и настоява за справедливо обезщетение, както и разпространяването на песента да бъде преустановено. Тъй като това не се случва и въпреки, че е посъветван „да не се занимава“, Илиян е внесъл сигнал по казуса в Министерство на културата и е твърдо решен да се бори за правата си. А ние искаме да видим успеха на тази битка.
Това са нашите 5 причини да четем поезията на Илиян и да следим какво се случва с него, а ето неговите отговори на 5 въпроса, които му зададохме:  
LifeTasting: Вече знаем какъв е основният ти талант, а какъв е скритият?
Той: Неволно карам хората да се отпускат пред мен и да ми споделят тайните си.

LifeTasting: Коя е последната книга, която те държа буден нощем?
Той: „Захвърлен в природата” на Милен Русков.

LifeTasting: Какъв е в момента фона на мобилния ти телефон?
Той: Някакъв стандартен ще да е. Дълги години ползвах една стара Нокия, сега пак съм с обикновен телефон и не знам как се сменя дори мелодията на звънене. Не позволявам на техниката да ме прави зависим.

LifeTasting: Необичайни хобита?
Той: В момента със сестра ми, която е 16 години по-малка от мен, събираме един албум с лепенки и всеки ден я изпращам със специална задача на училище – да намира каквито стикери ни липсват с цената на всичко! Тя гледа обаче много по-философски на това от  мен и се забавлява, докато аз винаги обичам да съм първи. Има баланс.

LifeTasting: На кой супер герой искаш да приличаш?
Той: На Кийт Ричардс. Бях на концерт на Стоунс миналото лято и за първи път ги видях на живо. Това са истински супергерои.


Автор: Елица Лозанова I Снимки: личен архив I Публикувано в Life Tasting Blog

Няма коментари:

Публикуване на коментар