сряда, 15 октомври 2014 г.

ТОни | People

Представяме ви ТОни, който заедно със съдружника си Алекс, стои зад страхотния нов Био магазин Спирала в София и участва в проекта Каяк приключения Спирала.

За началото: Винаги съм искал да имам собствен бизнес и го постигнах благодарение на много труд и приятелите около мен. През последните 15 години съм участвал в много бизнес начинания, като се започне от уеб студио Екслигон и първата българска мрежа за реклама на клик EasyAds.bg, която все още е лидер на пазара. Създадохме и най-голямата дигитална рекламна агенция в България – EasyOnline. Общо взето винаги съм се занимавал с дейности свързани с интернет, но от около година нещата се промениха в мен, в мисленето ми, в начина ми на живот и освен работата в рекламната агенция, със съдружника ми Алекс създадохме Био магазин Спирала и участваме активно в проекта Каяк приключения Спирала в България и чужбина.

За вдъхновението: Идеята за Био магазин Спирала дойде от Алекс, с който споделяме едни и същи интереси относно начина на хранене и на живот като цяло. Тази промяна имаше огромно влияние върху мен, семейството ми и приятелите около мен. Дори се наложи да изтрия почти всички рецепти от блога ми Кулинарно с ТОни и да го започна наново.  

За увереността: Когато правиш нещо, което много искаш няма как да не си уверен. Ако имаш и капка съмнение, значи това не е за теб и ще претърпиш провал. Никога не съм се съмнявал в успеха на Био магазин Спирала, както и на пътешествията с каяци, които организираме от над година. Откакто се запалих по плаването с каяци, винаги съм си мечтал да покажа на хората колко готино и релаксиращо е това. Така след по-малко от 6 месеца това стана факт и съм много щастлив всеки път, когато заминавам с група да покараме каяци в Гърция. По същия начин, когато узря идеята за био магазин, с Алекс твърдо решихме, че мястото ще е точно на входа на Южния парк. Така се и случи - супермаркетът, който съществуваше там, прекрати дейност, а ние го превърнахме в това, което е сега – Био супермаркет Спирала.


За коментарите: За всички беше много странно как може човек, който цял живот е седял пред компютъра, да се захване с дейности от съвсем различна сфера. Като цяло мисля, че много малко хора около мен повярваха, че съм се заел сериозно с новите начинания. Повечето хора са свикнали да вършат някаква работа и изпитват огромен стрес, ако трябва да мислят в различна посока, да не говорим ако им се наложи да работят нещо различно.

За трудностите: Всяка трудност беше предизвикатеслство да се справим с нея. Това ни прави щастливи и ни кара да се усмихваме. А трудностите при отварянето на един магазин са свързани предимно с многото бумащина и бюрокрация. Не по-малка трудност е да намериш и точните хора.

За съмишлениците: Може би това е най-трудната част – да намериш точните хора, с които да работиш, да ги запалиш за идеята. За всяка една малка организация хората са ключов елемент и не трябва да се подценяват и надценяват.

За новаторството: При нас постоянно се появяват нови идеи. Така създадохме първото и единствено в България Кулинарно пътешествие с каяк - перфектния дълъг уикенд в Гърция за всеки, който иска да направи едно бързо море, съчетано с плаж на диви места, лежерно гребане и същевременно да се храни здравословно с невероятни биоманджи с източен привкус, забъркани от мен. Създадохме и Каяк айляк – тридневна каяк почивка в Гърция на къмпинг с елементи на гребане - най-успешният ни продукт. Съвсем скоро ще имаме и много интересни прояви в био магазина, но те са изненада.

За успеха: Най-важното е човек да не се взема много насериозно и да не му мисли много. Така всичко, което си представи се случва, като с магическа пръчка. И може би трябва малко повече да се усмихваме дори в облачните дни.

За промяната: При мен промяната дойде чрез начина ми на хранене и мирогледа като цяло. В един момент престанах да употребявам животински продукти и това откри пред мен много по-голямо разнообразие от храни и рецепти. На хората им е много трудно да излязат извън матрицата, да си променят ценностната система и да заживеят един по-хармоничен и усмихнат живот. 

За уроците: Научих много неща и се старая ежедневно да ги споделям с хората отколо мен по мой си собствен начин. Но най-важното според мен е човек да вярва в това, което прави и да прави това, в което вярва. Как го казах само, а?

За баланса: Освен пътешествията с каяци, най-много ме зарежда семейството. Бих искал да прекарваме повече време заедно. Като цяло не мога да седя на едно място, моите батерии не са от слънчевите, разбирай да се изпружа на плажа! Предпочитам да съм на някое интересно място, да има приключение, да не зная какво ще ми се случи всеки момент.

За бъдещето: Сега остава да постигнем целите, които сме си поставили. Съвсем скоро пуснахме в интернет био магазин Спирала, който реално ни дава достъп до цяла България. Сигурен съм, че ще осъществим и каяк пътешествие в архипелага Raja Ampat, част от остров Нова Гвинея, което трябва да се случи след около година.


Можете да разгледате сайта на Био магазин Спирала тук, както и на страницата им във Facebook.

Снимки: eLights photography I Публикувано в Life Tasting Blog

Няма коментари:

Публикуване на коментар